KAMPAŇ DVE MALÉ DIEVČATÁ
Kampaň „Dve malé dievčatá“ spustila Slovenská katolícka charita v novembri 2014 a v spolupráci s partnerskými organizáciami sa ju snaží rozšíriť medzi ohrozené skupiny a osloviť čo najväčší počet mladých ľudí.Hlavným prvkom kampane je trojminútový animovaný film, ktorý sa zameriava na obchodovanie s ľuďmi za účelom sexuálneho vykorisťovania. Kampaň je zacielená hlavne na mladé ženy, ktoré varuje pred možnými rizikami cestovania do zahraničia.
Film dopĺňa vzdelávacia príručka, ktorá má slúžiť učiteľom a sociálnym pracovníkom ako praktická pomôcka, hlbšie oboznámiť s problematikou a umožniť prácu s témou.
Zvolená forma vzdelávania názorne a zaujímavo približuje problematiku obchodovania s ľuďmi, zároveň poskytuje priestor na diskusiu. Film Dve male dievčatá je silným a prístupným nástrojom prevencie v oblasti boja proti obchodovaniu s ľuďmi.
Súčasťou kampane sú školenia pre pedagógov a sociálnych pracovníkov, interaktívne workshopy pre žiakov a študentov a filmové večery spojené s diskusiou. Aktivitami chceme osloviť školy, školské zariadenia, detské domovy, komunitné a pastoračné centrá, ako aj širokú verejnosť. Cieľom je aby sa kampaň v spolupráci s partnerskými organizáciami dostala k čo najväčšiemu počtu ľudí.
O FILME
Film „Dve malé dievčatá“ prináša pravdivý príbeh dvoch dievčat, Jany a Márie, ktoré padli do rúk obchodníkov s ľuďmi. Vo filme sú zobrazené dva najtypickejšie spôsoby akými rafinovaní obchodníci lákajú svoje potenciálne obete. Zameriava sa na vykorisťovanie na prostitúciu. Film poukazuje na to, že nezáleží na prostredí z ktorého človek pochádza, nebezpečenstvo obchodovania s ľuďmi sa môže týkať každého z nás. Obe dievčatá si iba želali, aby sa splnili ich sny a túžby po lepšom živote. Po vylákaní do zahraničia boli Jana a Mária prinútené stať sa prostitútkami. Máriu bratranec predal do erotického klubu a Janu priateľ, do ktorého sa zaľúbila, predal pasákovi. Sen o krásnej budúcnosti sa tak dievčatám premenil na nočnú moru.ÚSPECHY KAMPANE
- Film Dve malé dievčatá bol preložený a nadabovaný do slovenského a rómskeho jazyka. Obe verzie sú dostupné na zhliadnutie na YouTube.
- Film DMD bol premietnutý v rámci relácie Samária v TV Lux.
- Film je multimediálne vysielaný prostredníctvom LED audio monitorov Televízie See & Go nainštalovaných v dopravných prostriedkoch MHD v rámci všetkých regiónov Slovenska. Kampaň týmto spôsobom zasiahne až 700 000 cestujúcich za mesiac.
- Na vôbec prvom filmovom festivale s tematikou obchodovania s ľuďmi s názvom „Spolu proti obchodovaniu s ľuďmi“ videlo film Dve malé dievčatá okolo 180 návštevníkov.
- Film DMD je k dispozícii pre vybrané školy zapojené do ôsmeho ročníka celoslovenskej kampane Červené stužky.